Hlavní partner

 

Partneři

 

 

 

 

 

Home Rozhovory Rozhovory Rozhovor s Vladimírem Novakem který obsadil 4.misto ve skupině N do 1600ccm.
Rozhovor s Vladimírem Novakem který obsadil 4.misto ve skupině N do 1600ccm. Tisk Email

Ahoj Vláďo rad bych s tebou udělal rozhovor pro fanoušky KP

Představ se fanouškům KP

Ahoj Vláďo,

 

 

předem díky za pozvání k rozhovoru, velmi si toho cením, zvlášt, když jsem skončil jen čtvrtý.

No ale abych zodpověděl tvoje otázky.

Tak nejprve se zkusím představit - jméno je jasné, o věku se nemá cenu zmiňovat, moje šediny mluví za vše. S motoristickým sportem jsem začal aktivně v roce 1984 (to to letí !!), kdy jsem začal dělat mechanika bývalému soutěžnímu jezdci Honzovi Čemusovi. Honza jezdil v té době autokros a rallycros se Škodou 130 RS, takže jsem hrozně rád, že jsem se mohl tohle legendární auto poznat z blízka. Autokros byla i úžasná zkušenost, potkával jsem v depu takové legendy, jako Havel, Křesťan, Hovorka, Mahr, Tehnik atd. Nicméně mně to pořád táhlo k silničním disciplínám, zejména k formulím. V roce 1986 jsem začal jezdit závody do vrchu s formulí Easter, následně pak formuli Mondial, od roku 1988 jsem začal jezdit i okruhy. Paradoxní je, že můj vůbec první závod na okruhu jsem jel v německém Schleizu, což je nádherná trať a atmosféra tam tehdy byla srovnatelná s Formulí 1. Během sezóny 1986 jsem od Svazarmu dostal MTX 1-02 po jednom z našich nejlepších okruhových a kopcových závodníků, Jardovi Vorlovi. S tímhle autem jsem dvakrát vyhrál mistrovství ČSR (tedy tzv. malý mistrák) v závodech do vrchu a to v roce 1987 a 1988. V roce 1992 se nám narodil Tomáš a já jsem se závoděním skončil, tehdy jsem myslel, že nadobro. Od roku 1999, kdy Tomáš začal hrát závodně hokej, se na dlouhých 18 let stal hokej mojí hlavní náplní.

Jak by jsi zhodnotil sezónu 2020?

Pokud jde o hodnocení sezóny 2020, tak musím říct, že byla ultra náročná. Nejprve mně mile překvapilo, že se vzhledem k situaci s koronavirem vůbec začalo závodit, ale následně už jelo vše ve starých kolejích. Na autě byl každý závod nějaký problém - jen pro zajímavost, od loňského Bečova jsme měli spotřebu jedné sady ložisek do těhlic na každý závod. Do toho pokračovaly problémy s převodovkou, konkrétně s vyskakování trojky. V Merklíně to už bylo tak intenzívní, že jsme některé pasáže jezdili s Tomášem s jednou rukou na volantu a druhou na řadčce. O to cennější je Tomášovo sobotní vítězství. Můj pravidelný strach o Tomáše se bohužel naplnil v neděli v Merklíně, kdy Tomáš poslal Peugeota přes budku. Naštěstí se mu nic nestalo, jen já jsem zase o pár let zestárnul. No a protože měl Tomáš sezónu docela dobře rozjetou a měl velkou šanci na vítězství v N1600, jeli jsme týden před závodem v Úterý na Slovensko pro Saxo. Ze Slovenska jsme jeli nonstop do Plzně na letiště testovat, pak rovnou do garáže a celý týden před Úterým makat na autě. Naštěstí jsme to stihli, ale problémy pokračovaly i se Saxem - opět naše oblíbená ložiska v těhlici, no a jak sám víš, v Úterý v nedělním závodě na startu Saxo málem Tomášovi shořelo. Nicméně i přes všechny problémy sezóna dopadla úspěšně a jsem opravdu moc rád, že Tomáš nakonec N1600 vyhrál, je to pro nás fakt velké zadostiučinění.

Řekni nám něco zajímavého o sobě

Přemýšlím co říct zajímavého o sobě. Napadají mně dvě věci. Nevím, jestli je to zajímavost, ale momentálně pracuju na stavbě repliky formule Easter, se kterou jsem získal oba zmíněné tituly. Původní rám z toho auta jsem před dvěma lety získal čirou náhodou zpět do svého držení, ale protože za svůj závodní život dostal co proto, budu stavět nový rám (zde zvláštní poděkování Jardovi Hřavovi, on ví, za co..). Vlastně všechno se musí vyrobit znovu, protože na Eastery vyráběné v Metalexu se už dnes nic sehnat nedá. Část zadního zavěšení je už vyrobená, další věci se budou zadávat. Formuli chci během příštího roku dodělat tak, abych v roce 2022 s ní stál opět na startu. Pokud se to povede, tak první závod, který s ní pojedu, bude určitě některý podnik Krušnohorského poháru.

No a ta druhá zajímavost - NEUMÍM JEZDIT S PŘEDOKOLKOU !!!

Plány na sezónu 2021 jsem už částečně představil - dodělat formuli. Kromě toho dát zase do provozuschopného stavu nabouraného Peugeota a vylepšit podvozek u Saxa - musíme ho dostat níž, protože to bylo původně rallyové auto.

Chtěl by jsi nám říct něco závěrem?

Co říci závěrem - předně bych chtěl poděkovat našim sponzorům (Segment Industries a Addinol - pokud se nesmí jmenovat, tak to vymaž) za podporu, bez které bychom určitě nedokázali odjet sezónu celou.

Dál bych chtěl velmi poděkovat tobě, Vláďo, že držíš Krušnohorský pohár stále při životě, pak Zorce, která je prostě úžasná a i po několikahodinovém stání na slunci stále usměvavá, příjemná a noblesní, Luďkovi Měkutovi, který ani přes bolavá záda nikdy nechyběl a všem dalším, kteří se na organizaci a chodu závodů podílejí. Musím říct (tohle rozhodně nemaž), že na Krušnohoru je naprosto úžasná atmosféra, nikdo se nehádá, nikdo na nikoho neprotestuje, s každým se můžeš bavit, každý je ti ochoten pomoct - to je na prostředí automobilového sportu až neuvěřitelné.

Přeju všem, aby přežili ve zdraví a bez úhony tento absurdní rok a doufám, že se všichni ve zdraví sejdeme příští rok v Sosnové.

Vláďa Novák 114

Děkuji ti za rozhovor.

 

Přihlášení



Přihlášky k závodům

Partnerské kluby

Mediální partneři

 

Záchranné složky



statistika

Členové : 1002
Obsah : 1772
Počet zobrazení článků : 3359089

Navigace

Nejčtenější

Statistika

Právě připojeni - hostů: 77 

Založeno na Joomla!. Designed by: joomla templates web hosting Valid XHTML and CSS.